(Witaminy) Raport z analizy

Imię: xxxxxxPłeć: xxxxxxWiek: xx
Sylwetka: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxCzas badania: xxxxxxxxxxxx

Aktualne badane wyniki
Badane pozycjeNorma wartościBadane wartościWynik badania
Witamina A0,346 - 0,4010,391
Witamina B12,124 - 4,1924,182
Witamina B21,549 - 2,2131,448
Witamina B314.477 - 21.34821,338
Witamina B60,824 - 1,9421,541
Witamina B126,428 - 21,3962,327
Witamina C4,543 - 5,0234,466
Witamina D35,327 - 7,1095,658
Witamina E4,826 - 6,0134,853
Witamina K0,717 - 1,4861,476
Standard referencyjny:
 Norma(-) Nieznacznie poza normą(+)
 Średnie odstępstwo(++) Poważne odstępstwo(+++)
Witamina A:0,346-0,401(-)0,311-0,346(+)
 0,286-0,311(++)<0,286(+++)
Witamina B1:2,124-4,192(-)1,369-2,124(+)
 0,643-1,369(++)<0,643(+++)
Witamina B2:1,549-2,213(-)1,229-1,549(+)
 1,147-1,229(++)<1,147(+++)
Witamina B3:14,477-21,348(-)12,793-14,477(+)
 8,742-12,793(++)<8,742(+++)
Witamina B6:0,824-1,942(-)0,547-0,824(+)
 0,399-0,547(++)<0,399(+++)
Witamina B12:6,428-21,396(-)3,219-6,428(+)
 1,614-3,219(++)<1,614(+++)
Witamina C:4,543-5,023(-)3,872-4,543(+)
 3,153-3,872(++)<3,153(+++)
Witamina D3:5,327-7,109(-)4,201-5,327(+)
 2,413-4,201(++)<2,413(+++)
Witamina E:4,826-6,013(-)4,213-4,826(+)
 3,379-4,213(++)<3,379(+++)
Witamina K:0,717-1,486(-)0,541-0,717(+)
 0,438-0,541(++)<0,438(+++)
Opis parametrów
Witamina A:
Witamina A związana jest ze wzrostem i rozmnażaniem. Jest niezbędnym materiałem budulcowym komórek nabłonkowych. Niedobór witaminy A powoduje rogowacenie, łuszczenie się i zgrubienie skóry, kurzą ślepotę i zespół suchego oka, zapalenie spojówek i uszkodzenie siatkówki oka, obniżenie aktywności płciowej i opóźnienie rozwoju płciowego.
Witamina B1:
Witamina B1 odpowiada za metabolizm cukrów. Niedobór może powodować nietrawienie niektórych substancji, które gromadzą się w tkankach, co może prowadzić do zatrucia, grzybicy stóp, utraty wrażliwości stóp, obrzęków, osłabienia mięśni, skóry i serca. Niedobór witaminy B1 objawia się jako choroba beri-beri. Najpierw pojawiają się miopatie obwodowe, zmęczenie, utrata łaknienia. Później objawy nasilają się, pojawia się depresja, rozdrażnienie, dezorientacja w wyniku neurologicznych zmian zwyrodnieniowych, zwyrodnienia układu krążenia i mięśni, obrzęki.
Witamina B2:
Witamina B2 jest odpowiedzialna za metabolizm tłuszczy i białek i za detoksykację w wątrobie. Niedobór witaminy B2 nie powoduje większych dolegliwości. Objawia się zajadami, zapaleniem warg, języka albo spojówek, łojotokiem, światłowstrętem, może spowodować problemy z cerą i trawieniem.
Witamina B3:
Witamina B3, niacyna, znana jest jako kwas nikotynowy i nikotynamid. Jest rozpuszczalna w wodzie i może być wykorzystana dla syntezy tryptofanu w organizmie. Jest ważnym elementów hormonów syntetycznych. Witamina B3 wspiera krążenie krwi, obniża ciśnienie, poziom cholesterolu i trójglicerydów, łagodzi zaburzenia trawienia i objawy choroby Meniere'a itd. Witamina B3 ma wpływ na egzemę łojotokową i wybielanie i aktywację komórek skóry. Witamina B3 znajduje się w wątróbce, nerkach, chudym mięsie, jajach, kiełkach pszenicy, produktach pełnoziarnistych, orzeszkach ziemnych, figach itd. Lekki niedobór objawia się bezsennością, utratą łaknienia, bólem brzucha i innymi niespecyficznymi objawami. Poważny niedobór wywołuje pelagrę. Ta objawia się utratą masy, zaburzeniami trawienia, zapaleniami skóry i demencją.
Witamina B6:
Witamina B6 - pirydoksyna, odpowiedzialna jest za metabolizm aminokwasów. Niedobór witaminy B6 jest rzadki, zazwyczaj występuje jako ogólny niedobór witamin z grupy B Objawia się zwiększonym podrażnieniem nerwowo-mięśniowym (drganie powiek, u dzieci - skurcze), zapominaniem, zapaleniami błony śluzowej jamy ustnej. Witamina B6 jest odpowiedzialna za podrażnienie układu nerwowego, odgrywa ważną rolę w wytwarzaniu przeciwciał i zapobieganiu miażdżycy. Niedobór witaminy B6 może powodować anemię, skłonność do odmrożeń i innych problemów skórnych. Oprócz tego może zapobiegać przemianie tryptofanu w kwas ksanturenowy, uszkadzający trzustkę. W ten sposób chroni trzustkę.
Witamina B12:
Służy do stymulacji funkcji krwiotwórczych szpiku kostnego. Jest ważna zwłaszcza dla właściwego wytwarzania krwi, bierze udział w syntezie DNA i ATP, jest niezbędna dla prawidłowego działania układu nerwowego. Głównym źródłem w pożywieniu są produkty pochodzenia zwierzęcego: jaja, mleko, ser, mięso i podroby. Odpowiednia ilość poprawia pamięć, koncentrację i zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca. Niedobór objawia się anemią, utratą masy, pogorszeniem pamięci, zdolności umysłowych, koordynacji mięśni, obrzękiem języka, drżeniem i mrowieniem kończyn.
Witamina C (kwas L-askorbinowy):
Witamina C jest bezbarwną krystaliczną substancją, jest rozpuszczalna w wodzie i alkoholu, łatwo się rozkłada. Jej główną funkcją jest zwiększanie odporności organizmu i ochrona naczyń włosowatych, zapobiega szkorbutowi i przyspiesza gojenie ran. Witamina C umożliwia wykorzystanie żelaza i, dzięki swoim właściwościom biochemicznym, pomaga obniżać zawartość tlenków żelaza w pożywieniu. Wspomaga wchłanianie żelaza i przechowuje je w ferrytynie znajdującej się w kościach i wątrobie. Badania dowodzą, że dostateczne spożycie żelaza, tak samo jak doSTAR czanie witaminy C, może przyspieszyć wchłanianie żelaza o 22% i w zasadzie osiągnąć normalny poziom absorpcji hemoglobiny. Ze źródeł roślinnych, w witaminę C bogate są: dzika róża, rokitnik, owoce cytrusowe (limonka, cytryna, pomarańcza, grejpfrut), ziemniaki, pomidory, papaja, brokuły, czarna porzeczka, truskawki, kalafior, szpinak, kiwi i żurawina.
Witamina D3:
Jej główną funkcją fizjologiczną jest umożliwianie wchłanianie wapnia w jelitach i zapobieganie krzywicy, Wspomaga wchłanianie wapnia w organizmie i obniża ryzyko wystąpienia złamań. Jej doSTAR czanie jest wyjątkowo ważne po urazach i podczas rekonwalescencji w celu umożliwienia budowania tkanki chrzęstnej i kostnej.
Witamina E:
Jej podstawową funkcją jest ochrona całości wewnętrznych komórek i zapobieganie utleniania tłuszczy w komórkach i membranach komórkowych. Chroni komórki przed uszkodzeniem przez wolne rodniki. Ma działanie antyoksydacyjne, zapobiega STAR zeniu i poprawia wygląd. Chroni komórki przed stresem oksydacyjnym i zapobiega powstawaniu nowotworów. Podobno poprawia gojenie ran. Ma również pozytywny wpływ na wytwarzanie komórek płciowych, poprawia płodność i funkcję układu nerwowego.
Witamina K:
Witamina K jest ważna dla krzepliwości krwi i wzrostu kości. Jest niezbędna do syntezy czterech rodzajów białek, czynników krzepnięcia (prokonwertyna, czynnik przeciwhemofilowy, Stuarta-Prowera, protrombina) w wątrobie. Organizm posiada małą ilość witaminy K, może jednak utrzymywać normalny poziom krzepnięcia krwi, zmniejszać ciężkie krwawienie w fizjologicznym czasie i zapobiegać krwotokom wewnętrznym i hemoroidom. Osoby, u których często występuje krwawienie z nosa, powinny spożywać potrawy bogate w witaminę K. Udowodniono związek między witaminą K i zrzeszotnieniem kości związane z wiekiem (tzw. osteoporozą).

Wyniki testu są jedynie orientacyjne i nie stanowią końcowej diagnozy.